iPhone gaat niet meer aan: 3 tips en oplossingen

Je wordt in de ochtend wakker en je wilt kijken op je telefoon. Er is alleen één probleem, jouw iPhone gaat niet meer aan!

Hieronder geven wij jou drie tips om dit probleem op te lossen.

1. iPhone opladen

Soms is de oplossing simpeler dan je denkt. Probeer namelijk eerst je iPhone op te laden. Misschien is de batterij gewoon leeg of is ergens een storing waardoor de iPhone denkt dat de batterij leeg is. Als je de iPhone hebt aangesloten op de oplader moet je even wachten. De iPhone heeft een minimale batterijlading nodig voordat je het toestel aan kunt zetten. Als je iPhone helemaal leeg was, kan het een paar minuten duren voordat het batterij-icoon verschijnt. Het komt ook wel eens voor dat de batterij nog niet helemaal leeg was maar dat ergens een storing is opgetreden. Door het opladen van de iPhone weet je in ieder geval zeker dat het niet aan een lege batterij ligt.

2. iPhone gaat niet meer aan? Probeer opnieuw opstarten!

Het kan ook voorkomen dat je iPhone helemaal is vastgelopen. Opstarten van de iPhone is dan een simpele manier om het geheugen weer helemaal leeg te maken, zonder dat je apps, contacten en foto’s kwijtraakt. Lukt het handmatig opstarten niet, dan moet je je toestel geforceerd herstarten. Dit doe je door de homeknop en de powerknop gelijktijdig in te drukken, minimaal 10 seconden. Houd ze ingedrukt tot je het logo van Apple weer ziet. De iPhone start daarna weer op en werkt waarschijnlijk weer. Lukt het niet? Ga dan door naar stap 3..

3. iPhone herstellen via iTunes

Om je iPhone te herstellen heb je de laatste versie van iTunes nodig. Sluit de iPhone aan op de pc of Mac en klik je toestel aan in iTunes. Als het goed is wordt er nu automatisch een backup gemaakt van je toestel. Is dat niet het geval, dan kun je ook handmatig op ‘Maak reservekopie’ klikken.

Bovenin het iTunes-scherm zie je de knop ‘Herstel iPhone’. Klik hierop om de iPhone te herstellen. Krijg je daarbij de keuze om je iPhone te updaten, kies daar dan voor. Je krijgt dan meteen de nieuwste iOS-versie geïnstalleerd op je toestel, waarmee hopelijk je problemen zijn opgelost. Je data gaat daarbij niet verloren.

Heb je verder nog vragen of hulp nodig met jouw iPhone? Bel ons of kom even langs bij één van onze winkels.